Home Sports scholars Forskarprofil | Charlotte Svendler Nielsen, Københavns Universitet

Forskarprofil | Charlotte Svendler Nielsen, Københavns Universitet

0

charlotte-svendler-nielsen

Befattning

  • Ph.d., lektor

Adress

  • Institut for Idræt og Ernæring
    Krop, læring og identitet
    Nørre Allé 51-55, 2200 København N
  • E-mail

Forskningsinriktning

  • Læring og undervisning i idræt, dans og bevægelse, kropslige, æstetiske og kreative læreprocesser, danse- og idrætspædagogisk teori, børns kropslighed og betydningsdannelse i bevægelse, videografiske undersøgelser, fænomenologisk inspireret børneforskning, kropsteori og kroppens rolle i kvalitative forskningsprocesser.

Pågående projekt

  • Læring og undervisning – i et kropsligt perspektiv

Publikationer

Svendler Nielsen, C 2012, ‘ Looking for children’s experiences in movement: The role of the body in “videographic participation” ‘ Forum Qualitative Sozialforschung , vol 13, nr. 3, s. 1-17 (Art. 18).
Svendler Nielsen, C 2010, ‘ Udvikling af bevidsthed om kroppens rolle i læreprocesser på idrætsuddannelsen – en fænomenologisk undersøgelse af studerendes oplevelser i faget kropsbasis ‘ Improving University Science Teaching and learning. Pedagogical Projects 2009 , vol 2, nr. 2, s. 163-177.
Svendler Nielsen, C 2009, ‘ Children’s embodied voices: Approaching children’s experiences through multi-modal interviewing ‘ Phenomenology & Practice , vol 3, nr. 1, s. 80-93.
Svendler Nielsen, C 2008, ‘ La dansa com a àrea creativa, expressiva i artística en l’educació primària: Eines per a una pedagogia estètica ‘ Perspectiva Escolar , nr. 321, s. 50-58.
Winther, HD , Svendler Nielsen, C & Engel, L 2008, ‘ Ellevilde: unge underviser unge på Dansens Dag ‘ idrottsforum.org .
Svendler Nielsen, C 2007, ‘ Is dance healthy? And is health dancy? Health and promotion of dance in Denmark ‘ daCi in print , vol 8, nr. 1, s. 2-3.
Svendler Nielsen, C & Hedeskov, B 2005, ‘ Muligheder og visioner for dans i læreruddannelsen ‘ Terpsichore – tidsskriftet for moderne dans , nr. 3, s. 24-25.
Svendler Nielsen, C. (2005). Meaningful Moments in Children’s Movement Education. In L Rouiheinen et. al. (eds.) Making a Difference in Dance.Conference Proceedings, Helsinki 8th -10th December 2005, The Theatre Academy, Finland.(forthcoming on http://www.dancethics.com)
Svendler Nielsen, C. (2004). Dance in the Curriculum – Dance in School. In J. Janssens et al. (eds.) Education through Sport: An Overview of Good Practices in Europe. Nieuwegein, Arko Sports Media and W. J. H. Mulier Institute, 74-81.
Svendler Nielsen, C. & de Val, S. (2004). Dansedidaktik. I U. Gad (ed.). Dans med børn – danseundervisning i skole og fritid. København, Dans i Uddannelse, 8-9.
Svendler Nielsen, C. (2004). Aesthetic Moments: PE Students’ Experiences in Choreographic Projects. I P. Jørgensen & N. Vogensen (eds.) What’s going on in the Gym? Learning, Teaching and Research in Physical Education. Odense, Institut for Idræt og Biomekanik og Forlaget Underskoven, 247-258.
Svendler Nielsen, C. (2003). Forvandlingsskoven – video i udvikling af danseundervisning. I H. Rønholt Video i undervisning – observation og analyse. København, Institut for Idræt, Københavns Universitet, 175-200.

På idrottsforum.org

Ellevilde – Unge underviser Unge på Dansens Dag (feature, med Helle Winther & Lis Engel, 080903)
Idrottsdidaktiska utmaningar Håkan Larsson & Jane Meckbach (red) Stockholm: Liber 2007 (recension 081212)
Children Moving: A Reflective Approach to Teaching Physical Education(Eighth Edition) George Graham, Shirley Ann Holt/Hale & Melissa ParkerDubuque, IA: McGraw Hill (Higher Education) 2008 (recension 100901)
Föreställningar om kroppen: Kropp och kroppslighet i pedagogisk praktik och teori Håkan Larsson & Birgitta Fagrell Stockholm: Liber  2010 (recension 130418)
Ways of knowing in ways of moving: A study of the meaning of capability to move Gunn Nyberg Stockholm: Stockholm University 2014 (recension 170309)
Almen Kropsforståelse: En kropsligheds- og bevægelses­orienteret tilgang til dannelse I gymnasiet [Basic Bodily Awareness: An embodied and movement-based approach to education in Upper Secondary School] (article, with Malene Hannibal Schubart & Camilla Ottsen, published in Danish 240306; English abstract available)

Publicerad 2013-04-17 | Uppdaterad 2024-03-06


NO COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Translate »
@media print { @page { size: A4 !important; } }