 |
|
 |
|
Mia Larson |
 |
|
|
Befattning |
Ek.Dr. i företagsekonomi, lektor i företagsekonomi |
|
|
Adress |
Handelshögskolan vid Göteborgs universitet, Företagsekonomiska institutionen, Box 610, 405 30 Göteborg
Mia.Larson@mgmt.gu.se |
|
|
Forskningsinriktning |
Evenemangsforskning med inriktning på företagsekonomi, organisation
|
|
|
Pågående projekt |
Innovationskraft i evenemangsindustrin |
|
|
Nyligen avslutat projekt |
En studie av evenemangens intressenter |
|
|
Publikationer i urval |
- Larson M. (2003) Evenemangsmarknadsföringens organisering: Interaktion mellan aktörer på ett politiskt torg. Östersund: ETOUR V 2003:11 (doktorsavhandling).
- Larson M. (1997) Evenemangsmarknadsföring: organisering, styrning och samverkan vid marknadsföringen av VM i friidrott 1995. Östersund: ETOUR V 1997:2 (licentiatavhandling).
- Larson M. (2000) Interaction in the Political Market Square: Organising Marketing of Events. pp. 167-180 in Projects as Business Constituents and Guiding Motives. R. A. Lundin & F. Hartman (Eds.). Massachusetts: Kluwer Academic Publishers.
- Larson M. (1998) Evenemangsmarknadsföringsarbetets logik. s. 191-204 i Regionalitet, kultur och företagande. T. Bay (red.). Stockholm: Nykopia Tryck AB.
- Larsson Mossberg L., Hallberg A. & Larson M. (1996) International Market Effects of the World Championships in Athletics 1995, Göteborg, Sweden. Paper presented at the 5th Annual Festivals and Events Research Symposium, Orlando, Florida, 18-22 september 1996.
|
|
|
På idrottsforum.org |
|
|
|
Sidan uppdaterad |
20080606 |
|
|
|
|
 |
|
|
|
 |